Couch Projekt :)

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2010-01-07 12:14:40

Ania

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-17
Posty: 17
Punktów :   

ostateczne poprawki

Hej dziewczyny, zakładam nowy wątek, żebyśmy nie utonęły z tymi rozwiniętymi punktami w tamtym, w którym były luźne propozycje.
Oto co udało mi się napisać. Wszelakie uwagi, poprawki, zastrzeżenia mile widziane.
___________________________________

2. Określenie grup docelowych

Grupą, do której kierujemy nasz przekaz są mieszkańcy Krakowa w wieku 19-35 lat. Wśród nich możemy wyróżnić dwie odrębne podgrupy: studentów (19-26 lat) i ludzi pracujących (27-35 lat). Wyodrębnienie tych dwóch podgrup łączy się ze zróżnicowaniem sposobów, w jaki będziemy chciały dotrzeć do odbiorców. Wiąże się to też z uświadomieniem sobie różnych motywacji kierujących obiema grupami.

Studenci to zazwyczaj osoby o niewielkich dochodach, którzy nie mogą sobie pozwolić na drogie wycieczki zagraniczne. Jednak młodych ludzi charakteryzuje ciekawość świata, chęć poznania nowych miejsc i osób. CouchSurfing umożliwia im podróżowanie w nietypowy i niedrogi sposób, zapewnia przygodę i nawiązanie kontaktów z pasjonatami na całym świecie.   

Dla osób pracujących CouchSurfingu może być alternatywą dla tradycyjnych form wypoczynku. Jest to atrakcyjna propopzycja dla ludzi znudzonych rutyną, którzy chcą spędzić urlop inaczej niż w trzygwiazdkowym hotelu. CouchSurfing nie może zagwarantować 100% komfortu, może jednak zapewnić niezapomniane wrażenia wynikające z niestandardowego sposobu poznania obcego miasta, kultury, języka czy zwyczajów.

(Czy coś jeszcze? Czuję się całkowicie pozbawiona pomysłów, co jeszcze można by napisać bez ciągłego powtarzania się...)


6. Wybór form przekazu (+ wybór form podziękowania dla partnerów)

Naszą kampanię chcemy przeprowadzić za pomocą mediów, kontaktów bezpośrednich i kontaktów przez Internet. Umożliwi nam to dotarcie do szerokiej grupy odbiorców korzystających z różnych form przekazu i kontaktu.

Interesujące nas media to przede wszystkim rozgłośnie i gazetki studenckie (Radio 17, „BIS – Biuletyn Informacyjny Studentów”, „WUJ – Wiadomości Uniwersytetu Jagiellońskiego”), które pomogą zaistnieć naszej kampanii w świadomości krakowskich żaków. Zarówno w stacjach radiowych jak i gazetkach pojawiłby się cykl krótkich reportaży z podróży krakowskich CouchSurferów. Artykułom towarzyszyłyby zdjęcia udostępnione przez podróżników oraz podstawowe informacje dotyczące projektu. W rozgłośniach radiowych odbyłyby się rozmowy zarówno z osobami podróżującymi za pomocą CouchSurfingu jak i z tymi, którzy przyjmują CouchSurferów z innych krajów pod swój dach.

Kolejną wybraną przez nas formą przekazu są kontakty bezpośrednie, w ramach których wzięłybyśmy udział w Krakowskim Salonie Turystycznym – imprezie, która promuje różne podmioty gospodarcze działające w turystyce. Targi te odbędą się w dniach 9-11 kwietnia w hali Akademii Wychowania Fizycznego i byłyby dobrą okazją do zaprezentowania osobom zainteresowanym podróżowaniem alternatywnej formy zwiedzania świata.

W ramach kontaktów bezpośrednich zaplanowałyśmy również zorganizowanie happeningu na krakowskim Rynku Głównym, który polegałby na rozmieszczeniu na obszarze płyty Rynku kanap, na których „odpoczywaliby” CouchSurferzy. Wydarzenie to miałoby głównie na celu zwrócenie uwagi na naszą kampanię, wywołanie zdziwienia, uśmiechu czy zaciekawienia.

Ostatnią formą kontaktów bezpośrednich byłyby spotkania z krakowskimi CouchSurferami, zorganizowane dla studentów krakowskich uczelni przy pomocy uczelnianych kół turystycznych. W czasie takich spotkań zainteresowani mogliby dyskutować z doświadczonymi już podróżnikami, zadawać pytania, wyjaśniać wątpliwości. CouchSurferzy dzieliliby się swoim doświadczeniem, wspomnieniami, udzielali praktycznych rad, jak zminimalizować ryzyko zostania oszukanym przy okazji takiego wyjazdu.

Trzecią wykorzystaną przez nas formą przekazu są kontakty przez Internet. W ich ramach planowałyśmy stworzenie strony internetowej naszej kampanii, z której osoby zainteresowane mogłyby się dowiedzieć wszystkich szczegółów na temat zarówno CouchSurfingu jak i działań przez nas podjętych. W portalu można by zatem znaleźć kalendarz spotkań z CouchSurferami, zdjęcia, reportaże publikowane w gazetkach studenckich, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (tzw. FAQ).

Naszym drugim krokiem w ramach kontaktowania się z odbiorcami przez Internet byłoby stworzenie grup polskich CouchSurferów na międzynarodowych portalach społecznościowych (Facebook, Last.fm, MySpace). Obecnie wielu młodych ludzi ma konta na tego typu stronach, mogłybyśmy więc łatwo dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych. Osoby, które zdecydowałyby się przystąpić do grupy otrzymywałyby regularnie biuletyny informujące o planowanych spotkaniach czy rozmowach z CouchSurferami w radiu.

Do naszej kampanii chciałybyśmy zaangażować – w roli liderów opinii – ambasadorki CouchSurfingu w Krakowie. Takie osoby mają za zadanie rozwiewać wątpliwości nowych użytkowników projektu, pracują nad rozwojem oficjalnej strony internetowej, są przedstawicielami danego miasta dla CouchSurferów z całej reszty świata.

Środki reklamowe, z których chcemy skorzystać to ulotki i plakaty. Można by je znaleźć we wszystkich miejscach spotkań bezpośrednich, na targach Krakowskiego Salonu Turystycznego, a także w krakowskich klubach, czyli miejscach gdzie cały czas można spotkać ludzi młodych, będących naszą grupą docelową.

(Nie mam pojęcia jak można podziękować tym partnerom. )

Offline

 

#2 2010-01-07 15:23:32

kasia

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 16
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

. HARMONOGRAM  DZIAŁAŃ


DZIAŁANIA PRZYGOTOWAWCZE:
    Wydrukowanie ulotek i plakatów
    Spotkania ze sponsorami/partnerami
    Spotkania z CSurferami, którzy byliby chętni nam pomóc w promocji CS
    Przygotowanie strony internetowej
    Stworzenie polskich grup CS

START  1 kwiecień 2010

1 kwiecień – uruchomienie strony internetowej oraz stworzenie polskich grup CS na portalach społecznościowych

2-3 kwiecień – rozdawanie ulotek

5 kwiecień – happening „kanapa na rynku” (Rynek Główny w Krakowie)
    promocja CS  ulotki, zwrócenie uwagi przechodniów, zaciekawienie ludzi ideą CS, rozmowy („poszukiwanie kanapy”; „kanapo surfing”)

7 - 8 kwiecień – rozdawanie ulotek, rozklejenie plakatów (z informacją, że będziemy mieć stoisko na KST, warto przyjść i dowiedzieć się więcej

9-11 kwiecień – stoisko na Krakowskim Salonie Turystycznym
    Rozdawanie ulotek, pokazy zdjęć/filmów z wypraw polskich CSurferów
    Obecność CSurfera, który będzie odpowiadał na pytania

15 kwiecień – spotkanie z couchsurferem na AGH
    W ramach HAWIARSKIEJ KOLIBY (koło akademickie PTTK przy Akademii Górniczo-Hutniczej)
    Rozmowy, pokaz zdjęć/ filmów

16 kwiecień – rozniesienie ulotek do klubów studenckich (oraz innych klubów krakowskich)

19 kwiecień – wywiad z CS w radio studenckim (RADIO17 AGH)

22 kwiecień – spotkanie z Couchsurferem na UJ
    W ramach Erasmus Student Network (organizacja studencka na UJ)

23 kwiecień –  działania promocyjne w Studio (impreza tematyczna???)

29 kwiecień – spotkanie z CS na AWF
    W ramach koła akademickie PTTK przy AWF (http://www.awfowskiepttk.fora.pl/)

6 maj – spotkanie z CS na UE
    W ramach koła PTTK nr.7 przy Uek w Krakowie  (http://pttk.socjum.pl)


12 maj  - roznoszenie ulotek (kluby fitness, siłownie itd.)

13 maj – spotkanie CS na UP
    W ramach Akademickiego Klubu Turystycznego „Rozdroże”

ZAKOŃCZENIE  15 maj 2010


Przesyłam wam wstępny projekt harmonogramu
A teraz uwagi;p:
- nie przerażajcie się od razu, stylistycznie jeszcze mam zamiar go dopracować, chciałabym tylko żebyście go oceniły i uzupełniły ew braki
- jak widzicie, napisałam go z datami – czy ma tak być, to szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia ale tak w każdym razie tak kojarze harmonogram działań;p

- pytanie odnośnie ulotek, plakatów, reportaży w gazetkach, artykułów etc – czy mam to ująć czasowo?? Bo według mnie powinno się to odbywać cyklicznie, co kilka dni i nie wiem czy należy to dokładnie określić (w swoich notatkach pod harmonogramem mam napisane tylko jedno słowo – „szczegółowy!!!!” dlatego tak rozbiłam te spotkania z CSurferami)

- zastanawialam się też nad tym, czy nie zorganizować drugi raz „kanapy na rynku” (albo innego happeningu) – bo wydaje mi się, że druga część harmonogramu jest dosyć nudna – co wy na to???

- zaproponowałam też imprezę tematyczną w studio;p ale sama nie bardzo wiem jakby to zorganizować, dlatego bez trudu i żalu mogę to usunąć;p

- co do roznoszenia ulotek do klubów  - mam precyzować do jakich???
- odnośnie naszego stoiska na KST to poniżej jest opisane:
D01.  STOISKO STANDARDOWE - 4m2 1300 z (zarezerwowane do 31,12,2009)ł 1500 zł wyposażenie: lada, 2 krzesła, 2 pkt. świetlne,
gniazdko 230V, napis na fryzie, kosz,
2 identyfikatory.  zakładam, że zarezerwowałyśmy przed 31,12
http://www.kst.com.pl/index.php?option= … 66&lang=pl  strona KST

uff to już chyba wszystko;p mam nadzieje, że nie za dużo rzeczy mi umknęło ale czekam na wasze uwagi, propozycje, pomysły

Offline

 

#3 2010-01-07 19:24:53

Ania

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-17
Posty: 17
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

Moim zdaniem wygląda to okej, aczkolwiek przydałoby się rzeczywiście dorzucić jeszcze jeden happening, lub coś w tym stylu na maj.  Dodałabym też jakiś wywiad w radiu jeszcze w maju, bo mamy tylko spotkania z CS na różnych uczelniach (ale bardzo fajnie to Kasiu rozpisałaś ).

Impreza tematyczna w Studiu, hm, jakoś nie mam pomysłu jak by to mogło wyglądać.

Wydaje mi się, że co do rozdawania ulotek i artykułów w gazetkach studenckich możemy tylko zaznaczyć, ze w czasie trwania kampanii będą takie ulotki rozdawane regularnie na mieście, a artykuły pojawią się w kwietniowych i majowych numerach gazetek studenckich. Chyba nie trzeba tego aż tak rozdrabniać, tak mi się wydaje.

Offline

 

#4 2010-01-08 00:10:17

sylwia

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 15
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

hmm kasiu ja mysle ze jesli chodzi o ten happening to mozna by to zrobic tak, ze drugi odnosilby sie do "surfingu" czyli tym razem nie kanapy ale jacys surfujacy (udajacy) nie wiem jak dokladnie na rynku, zeby to tworzylo calosc.
jesli chodzi o te gazetki i ulotki to mylse, ze mozna napisac ze permanetntnie podczas trwania kamapani
6 maja jest to spotkanie na UEku, mysle ze lepiej napisac ze to z kolem turystycznym Wagabunda lepiej by bylo niz  z tym z Pttk, ono dziala zreszta bardzo prezniie, robi takie spotkania i nawet uczynilam go naszym partnerem, w sensie naszej kampani
wkleje jutro to co swtorzylam odnosnie mozliowsci organizacyjnych bo musze jeszcze troche poprawic... mam tez takie pytanie bo piszac o tych parterach nie wiem czy mam pisac, ze zamierzamy ich pozyskac czy ze juz sa pozyskani...

Offline

 

#5 2010-01-08 07:43:25

Ania

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-17
Posty: 17
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

sylwia napisał:

mam tez takie pytanie bo piszac o tych parterach nie wiem czy mam pisac, ze zamierzamy ich pozyskac czy ze juz sa pozyskani...

Wydaje mi się, że możesz pisać, że zamierzamy ich pozyskać (i dlatego też wypisujemy ich motywację, na podstawie której zakładamy, że mogliby być zainteresowani współpracą).
Choć druga opcja też wydaje mi się okej.

Podoba mi się pomysł surfującego happeningu.

Offline

 

#6 2010-01-08 09:55:41

sylwia

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 15
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

5. Możliwości organizacyjne.
CouchSurfing jest międzynarodową organizacją non-profit, jednak realizując kampanię informacyjną o charakterze lokalnym, możemy liczyć na wsparcie jedynie ze strony polskiej.
Zasoby własne to osoby zaangażowane w przygotowanie kampanii informacyjnej, osoby działające w Couchsurferowskiej wspólnocie i chętne do wsparcia projektu poprzez udział w organizowanych spotkaniach (na zasadzie dobrowolnych zgłoszeń), internetowy serwis kampanii oraz portal poświęcony samemu CouchSurfingowi (www.couchsurfing.org). Własne zasoby finansowe to fundusze pochodzące z opłat weryfikacyjnych dokonywanych przez członków (2%???- w Polsce jest ok.15000 couchurferow, srednio 5% płaci ta opłate, wiec wychodzi jakies 75000, 2% to 1500- tyle by nam mogli chyba dac, nie?). Opłaty, te płacone są dobrowolnie przez uczestników, którzy decydują się zweryfikować swoje dane w bazie i wynoszą 25 dolarów jednorazowo.
Zrealizowanie kampanii możliwe będzie przy współpracy z pozyskani partnerami:
•    Ryanair- Tanie Linie Lotnicze,
•    HiMountain,
•    Euro<26,
•    AGH, UEk, AWF
•    uczelniane koła turystyczne (Wagabunda, Kawiarska Koliba)
•    Cafe „Obieżyświat”,
•    Radio 17- uczelniane radio AGH, czasopisma uczelniane,
•    Portal travelbit.pl.

Parterów szukałyśmy wśród przedstawicieli Tanich Linii Lotniczych. Rozwój inicjatywy jaką jest CouchSurfing wiąże się ze wzrostem popytu na usługi transportowe, przede wszystkim lotnicze, umożliwiające szybką podróż w najdalsze miejsca świata. Firma Ryanair  jest firmą zagraniczną, w Polsce promowana jest jednak przez polską agencje, co ułatwi współpracę.
Kolejnym potencjalnym partnerem jest HiMountain –marka odzieży i sprzętu sportowo-turystycznego. W branży tej, ze względu na wzrastającą liczbę graczy, zaostrza się konkurencja, zmuszając firmy do poszukiwania alternatywnych form promocji. Właśnie taką stanowić dla nich będzie wsparcie kampanii dotyczącej CouchSurfingu. Osoby, decydujące się na taką formę podróżowania, stanowią dla sklepów sportowo-turystycznych grono potencjalnych klientów- klientów, którzy zaoszczędzając na miejscu noclegowym, mają więcej środków do wydania m.in. na potrzebną odzież czy sprzęt.
Kolejnym partnerem, którego chcemy pozyskać dla naszej kampanii jest Euro<26. Jest to organizacja non-profit, dlatego korzyści płynące z partnerstwa dla Euro<26 to głównie utrwalanie pożądanego wizerunku jako organizacji promującej nowe formy podróżowania, poznawania innych kultur, zgodnie z misją CouchSurfingu „Uczestniczymy w tworzeniu lepszego świata krok po korku”. Wzrastająca liczba osób podróżujących na własną rękę, które zdecydują się na kartę Euro<26 to także dodatkowe zyski dla firmy ubezpieczeniowej IGNAL IDUNA S.A.
Partnerami kampanii, której kluczową grupę odbiorców stanowią studenci, chciałybyśmy uczynić także krakowskie uczelnie- Akademię Górniczo-Hutniczą, Uniwersytet Ekonomiczny,  Akademię Wychowania Fizycznego (przy uczelniach tych prężnie działają studenckie koła turystyczne, a także rozwija się wymiana międzynarodowa). Dla uczelni wsparcie kampanii byłoby działaniem ukierunkowanym na poprawę wizerunku (szczególnie wśród studentów- obecnych i potencjalnych). Przyłączenie się do inicjatywy byłoby równoznaczne z tym, że uczelnie popiera rozwój alternatywnych sposobów podróżowania, integrację międzykulturową, ale także przedsiębiorczość i samodzielność ludzi młodych. Dla uczelnianych kół turystycznych nasza kampania to możliwość zorganizowania dodatkowego cyklu spotkań i podniesienia aktywności tych organizacji.
Spotkania takie odbywać powinny się jednak nie tylko na uczelniach, dlatego partnerów kampanii szukałyśmy także wśród krakowskich klubów, które kojarzone są z podróżowaniem i w których takie spotkania już się odbywają. Są to Cafe Obieżyświat na ul.Czarnowiejskiej oraz  Pub Śródziemie na Pl.Wszystkich Świętych. Wsparcie kampanii wiązałoby się z organizacją dodatkowych imprez w tych klubach, co byłoby dla nich formą promocji i jednocześnie okazją do uzyskania większych zysków.
Jeśli chodzi o partnerów medialnych kampanii to chciałybyśmy pozyskać studenckie radio 17 a także wydawnictwa uczelniane („BIS”, „Semestr”). Wsparcie kampanii oznaczałoby dla naszych partnerów atrakcyjne teksty, wywiady, fotoreportaże- w przypadku czasopism, oraz audycje i wywiady z CouchSurferami w przypadku radia. 
    Ostatnim już partnerem, którego chciałybyśmy pozyskać jest portal www.travelbit.pl Portal wspiera liczne inicjatywy podróżnicze podejmowane indywidualnie lub grupowo. Promuje alternatywne sposoby podróżowania, przedstawia relacje z podróży, które odbyli internauci. Wzrost zainteresowania CouchSurfingiem oznaczałby także wzrost popularności portalu travelbit. Co więcej, informacje zamieszczane prze CouchSurfurów przyczyniłyby się do rozwoju tego portalu, mogłyby także być wykorzystane przy tworzeniu kolejnych tomów wydawanej corocznie książki „Przez świat”. Siedziba centrum podróżniczego Travelbit znajduje się w Krakowie, co znacznie ułatwiłoby współpracę.

b) Ramy czasowe kampanii:
Ponieważ chcemy najpierw poinformować odbiorców, czym jest CouchSurfing, a następnie zachęcić ich do aktywnego uczestnictwa w projekcie, planujemy wystartować z kampanią na wiosnę, tak, by w wakacje(weekend majowy) odbiorcy mogli spróbować tej formy podróżowania.
Planowany start kampanii:  1 kwiecień  2010
Planowany koniec kampanii: 15 maj 2010


zerknijcie na to dziewczynki...
musze jeszcz dopisac ostatni podpunkt o tych zrodlach finansowania, ale to bedzie krotkie,
zastanawiam sie tak tylko jeszcze co z tymi naszymi ludzmi starszymi, wlasciwie wszytsko co mamy kierujemy do studentow, przynjamniej znaczna wiekszosc, moze by tak Kasiu zamienic czesc tych spotkan co sa na uczelniach np na te spotkania w klubach o ktorych pisalam jako parterach (obiezyswiat, pub srodmiescie)-oni tez robia takie spotakania podroznikow cyklicznie, wiec mysle ze nie bylo by problemu.. aaa i jeszcz tam do tych form przekazu przez internet mozna napisac, ze bannery do naszej strony np. na tym portalu www.travelbit.pl
no nie wiem, jak uwazacie?

Ostatnio edytowany przez sylwia (2010-01-08 09:58:28)

Offline

 

#7 2010-01-08 22:21:24

kasia

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 16
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

Mhm myśle, że masz racje z tymi spotkaniami – tez wydawało mi się, że jest ich za duzo ale nie mialam pomysłu gdzie jeszcze te spotkania zrobic

co do źródeł finansowania to nie wystarczy napisac skąd ale BARDZO WAŻNE jest, żeby określić motywacje sponsorów  (mamy podobno przekonać Migaczewska, że dostaniemy te pieniądze)

co do partnerów – to raczej pewne, że chcemy ich pozyskać

aha i jeszcze podstawowa kwestia – my musimy określić jasno w ramach czego/kogo (agencji reklamowej;  jako studenci zainteresowani CS i chcący go wypromować czy jako uczestnicy CS) działamy
ja w sumie nie do końca wiem kim my to jestesmy:D

wprowadziłam poprawki do swojej części ale już tego tutaj nie wklejam bo się bałagan zrobi;p

Offline

 

#8 2010-01-09 01:22:54

Ania

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-17
Posty: 17
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

Kurcze, patrzyłam dziś parę razy na forum i nie wiem czemu ubrdało mi się, że ten ostatni post Sylwii to ten na który ja odpisywałam... ;] Nieważne, sori, że reaguję tak późno.

Podoba mi się to co napisałaś. Elegancko i wydaje mi się, że przekonująco. Popieram pomysł przeniesienia (albo może raczej dodania) kilku spotkań w tych knajpkach.

kasia napisał:

aha i jeszcze podstawowa kwestia – my musimy określić jasno w ramach czego/kogo (agencji reklamowej;  jako studenci zainteresowani CS i chcący go wypromować czy jako uczestnicy CS) działamy
ja w sumie nie do końca wiem kim my to jestesmy:D

Hm, a widzisz, to mi zabiłaś ćwieka. No bo to zależy jak na to patrzymy; w realu jesteśmy co najwyżej studentami zainteresowanymi tym projektem, natomiast możemy sobie wymyślić, ze jesteśmy agencją reklamową/PR-owską. I gdzie to mamy napisać?

Offline

 

#9 2010-01-09 10:36:24

sylwia

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 15
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

ja mysle ze jestesmy jednoczesnie agencja PR i dzialaczami CS:D

Offline

 

#10 2010-01-09 13:40:17

Ania

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-17
Posty: 17
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

Dopisałam jeszcze do mojej części, że na tym naszym portalu znajdą się informacje o partnerach akcji, żeby sobie zainteresowani mogli od razu sprawdzić np. stronkę Ryanaira, a tam pod koniec, gdzie było o ulotkach, dodałam też, że na stronach internetowych naszych partnerów pojawią się odnośniki do naszego portalu.

Offline

 

#11 2010-01-09 13:49:36

kasia

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 16
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

wydaje mi sie, ze to kim jestesmy mozna dodac do mozliwosci organizacyjnych, bo tam sa te zasoby wlasne itd - jakos to tam ladnie wcisnać
i mysle ze w sumie mozemy byc agnecja PR, tak ambitnie;p

jeszcze mam dla was bojowe zadanie - trzeba wymyślić więcej źródeł finansowania i napisać jakie są motywacje sponsorów
sylwia słusznie zauważyła, że kasa z unii odpada bo za mało czasu jest na jej zdobycie, z kolei miasto też nam pewnie dużo nie da:)
nie wiem też, czy można się domagać pieniędzy od partnerów:> jak myślicie???
jakbyście miały jakieś pomysły to napiszcie:)

Ostatnio edytowany przez kasia (2010-01-10 10:00:07)

Offline

 

#12 2010-01-10 10:08:45

asia

Administrator

Zarejestrowany: 2009-12-17
Posty: 11
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

Część pierwsza, określenie celu (;

1. Określenie celu kampanii
Couchsurfing jest to projekt, strona internetowa, za pomocą której internauci mogą za darmo zaoferować nocleg użytkownikom tej samej witryny, bądź też skorzystać z czyjejś gościnności w miejscu, które jest celem ich podróży. Jest to inicjatywa stworzona przez ludzi, których największą pasją jest podróżowanie, poznawanie odległych kultur i miejsc, które dotychczas znali tylko z książek. Couchsurfing jest również niezwykłą formą zawiązywania znajomości, ponieważ zrzesza ludzi, którzy dzięki wzajemnej życzliwości ułatwiają sobie nawzajem zwiedzanie najpiękniejszych zakątków świata. Jest to nic innego jak dzielenie się własną kanapą, zaoferowanie darmowego noclegu, co znacznie obniża koszty podróży i daje możliwość poznania obcej kultury od wewnątrz – przez obcowanie z nią, przez obcowanie z ludźmi, którzy tę kulturę reprezentują. Celem naszej kampanii będzie więc z jednej strony poinformowanie społeczeństwa o istnieniu takiej formy podróżowania, przedstawienie w jak najlepszym świetle ideii couchsurfingu, z drugiej natomiast wywołanie określonego działania – a mianowicie zachęcenie odbiorców do aktywnego udziału w tym projekcie, który polegałby zarówno na udostępnianiu własnej kanapy couchsurferom odwiedzających nasz kraj, jak i przede wszystkim na korzystaniu z gościnności innych, odwiedzaniu odległych zakątków świata, inwestowaniu w taką formę podróży jaką jest couchsurfing.

Część drugą muszę trochę dopracować, ale robię to teraz, więc pojawi się niebawem (;
Czekam na jakieś uwagi odnośnie części pierwszej (;

Offline

 

#13 2010-01-10 10:52:40

sylwia

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 15
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

napisałam dziewczynki to o finansowaniu, ale nie wiem czy to sie nadaje wogole. napiszcie co uwazacie, albo jak macie jakies propozycje co mozna jeszcze by tam dolozyc.

5. c) Źródła finansowania:
Oprócz własnych środków, pochodzących z opłat weryfikacyjnych dokonywanych przez członków CS, do zrealizowania kampanii niezbędne będzie pozyskanie funduszy z zewnątrz. Jako głównego sponsora kampanii chcemy pozyskać Urząd Miasta Krakowa, który fundusze na kampanię przeznaczałby z puli na promocję miasta. Kampania ma na celu zwiększenie zainteresowania inicjatywą CouchSurfingu, pośrednio jednak stanowi ona promocję miasta. Osoby, które w wyniku naszej kampanii zostaną aktywnymi CouchSurerowcami, będą nie tylko wyjeżdżały, ale także przyjmowały inne osoby do siebie, umożliwiając im odwiedzenie Krakowa. W dłuższej perspektywie więc kampania poświęcona CS, przyczynić się może do wzrostu ruchu turystycznego w Krakowie i tworzenia wizerunku miasta, które obok swoich walorów historycznych stawia także na promocję nowych inicjatyw.
Wsparcie finansowe nasza kampania otrzymałaby także od swoich partnerów (Ryanair, Euro<26). Możemy założyć, że firmy te mając na uwadze przyszły wzrost zysków a także konieczność promocji byłby skłonne dofinansować naszą inicjatywę.

Offline

 

#14 2010-01-10 13:51:21

Ania

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-17
Posty: 17
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

Asiu - podoba mi się, fajnie to napisałaś.

Sylwia - napisane jest ładnie i w ogóle, tylko właśnie - czy UMK da nam kasę? Kurcze, no ale nie wiem, czy istnieje jakieś źródło, które mogłybyśmy umieścić z powiedzmy, 90% pewnością, że da nam kasę? Chyba tylko znajomy filantrop. ;] Także może zostać przy tym UMK?

Skonsultowałam się z mamą ;] Podsunęła mi kilka pomysłów: możemy zwrócić się do Magistratu, który może mieć kasę z samorządów na cele promocyjne miasta. Powiedziała też, ze UMK to nie jest wcale zły pomysł, bo powinni być zainteresowani promocją Krakowa jako takiego nowoczesnego miasta etc., a ta kampania jest względnie tania w porównaniu z tradycyjnymi kampaniami Krakowa jako takiego. Dodatkowo możemy zwrócić się do tych Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, które mogłyby nam jakoś pomóc (jako że nasza inicjatywa odnosi się do studentów etc.). Na koniec (ale to już bardziej żartem chyba ;]), żebyśmy poszukały sponsorów wśród krakowskich przedsiębiorców, może któryś by chciał coś zasponsorować i zrobić sobie trochę reklamy przy okazji.

Offline

 

#15 2010-01-10 14:13:14

sylwia

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 15
Punktów :   

Re: ostateczne poprawki

Aniu a to ze do magistratu to tak, czy siak beda pieniadze od miasta no nie? bo ja nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym magistartem- ze to jest taki organ co sie przez niego zalatwia? bo weszlam na strone i maja cos takiego jak Biuro Marketingu Turystycznego Miasta, tylko nie wiem co w zwiaku z tym (http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=2257) a poszukam jeszcze o tych inkubatorach przeds, bo to tez moze by sie udalo
dzieki za pomoc !
ano i juz wszytsko jasne... zeby ci pomogli musisz miec zalozona firme w tym calym AIP i wtedy masz jakies tam przywileje (http://www.inkubatory.pl/co-daje-aip). Wiec zeby liczyc na jakakolwiek pomoc od nich to musialybysmy zalozyc agencje PR-owska...

Ostatnio edytowany przez sylwia (2010-01-10 14:19:14)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.048 seconds, 7 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.swiatpanfu.pun.pl www.soldierspolish.pun.pl www.klaczusxp.pun.pl www.burningelitelegion.pun.pl www.akilian.pun.pl